:

Kan man ha både min Myndighetspost och Kivra?

Innehållsförteckning:

  1. Kan man ha både min Myndighetspost och Kivra?
  2. Vad är skillnaden på Kivra och min Myndighetspost?
  3. Hur kommer jag in på min Myndighetspost?
  4. Var är min digitala brevlåda?
  5. Vad händer med Kivra när man dör?
  6. Vad finns det för alternativ till Kivra?
  7. Vem är ägare till Kivra?
  8. Varför kan jag inte logga in på min Myndighetspost?
  9. Finns det en app för min Myndighetspost?
  10. Hur ansluter man sig till Kivra?
  11. Varför har jag inte fått min post?
  12. Vill inte få räkningar i Kivra?
  13. Hur gör man för att slippa Kivra?
  14. Vad tjänar Kivra pengar på?
  15. Vad är Kivra förkortning av?

Kan man ha både min Myndighetspost och Kivra?

Här ser du vilken post du får från Skatteverket i din digitala brevlåda:

*  OBS! Grundbesluten om skatterna samt avgifterna vid försenad betalning skickas från Transportstyrelsen. Skatteverket hanterar omprövningar, överklaganden, anstånd, befrielser, m.m.

Vad är skillnaden på Kivra och min Myndighetspost?

Det är gratis att skaffa en digital brevlåda oavsett vilken du väljer, Digimail, E-boks, Min myndighetspost eller Kivra. Du kan dock bara ha en aktiv brevlåda åt gången som privatperson där du kan ta emot myndighetspost. Däremot kan du ha flera brevlådor åt gängen för att testa och jämföra.

Oavsett vilken brevlåda du väljer kan du få din myndighetspost dit. Ingen annan än du själv har tillgång till dokumenten du får - om du inte vill dela din digitala brevlåda med någon annan vill säga. Du kan både låta någon annan hantera din brevlåda och/ eller bara läsa din post.

Samtliga digitala brevlådor har appar och du kan logga in på sajten eller appen med hjälp av en e-legitimation.

I övrigt skiljer sig de digitala brevlådorna en hel del åt. En del tillhandahåller bara myndighetspost och alltså ingen post från något privat företag. Andra erbjuder både och.

De digitala brevlådorna har också lite olika tekniska lösningar för hur du som användare loggar in på din digitala brevlåda och på vilket sätt du får en avisering om att du fått post.

Hur kommer jag in på min Myndighetspost?

Det kan bero på att den e-postadress du angett för aviseringar är inställd på att automatiskt vidarebefordra till en annan e-postadress. Vi har infört en säkerhetsfunktion - DMARC (Domain-based-Message Authentication, Reporting and Conformance) för att öka säkerheten ytterligare och förhindra dataintrång och andra bedrägerier. Denna funktion tillåter inte automatisk vidarebefordran av våra e-postaviseringar.

Kontrollera därför att den adress du angett inte vidarebefordrar till en annan adress.

Har du frågor om ditt meddelande ska du kontakta den myndighet eller offentliga aktör som skickat meddelandet till dig. Varje myndighet ansvarar för sina ärenden och meddelanden som de skickar till dig.

Var är min digitala brevlåda?

Min Myndighetspost är statens egna tjänst och den väljer du om du endast vill ha brev från myndigheter via din digitala brevlåda. Min myndighetspost används av kommuner och myndigheter så som Skatteverket, Kronofogden, Försäkringskassan, Arbetsförmedlingen, CSN, Transportstyrelsen, Trafikverket, Pensionsmyndigheten, Lantmäteriet, Tullverket, Åklagarmyndigheten. Allt fler myndigheter och kommuner ansluter sig till den statliga tjänsten. Vilka kommuner och myndigheter som är anslutna kan du följa via Mina Meddelanden.All post lagras på säkerhetsklassade servrar i Sverige. Vill du säga upp Min myndighetspost för att till exempel byta digital brevlåda till en annan leverantör, eller fortsättningsvis ta emot brev från myndigheterna i pappersform, så inaktiverar du bara brevlådan.Om du väljer att få din myndighetspost till den här brevlådan så kommer du även fortsättningsvis att få din post från företag i pappersform eller via e-post.

Vad händer med Kivra när man dör?

Det är aldrig enkelt att hantera förlusten av en anhörig. Det är både sorg och praktiska frågor som ska hanteras, och det kan kännas som en överväldigande uppgift att ta hand om allt runt dödsboet.

När vi får uppdatering från folkbokföringsregistret om att en av våra kunder har avlidit skickar vi ut ett så kallat engagemangsbesked. I beskedet framgår uppgifter om den avlidnes eventuella lån och sparkonton per dödsdagen. Engagemangsbeskedet skickas till dödsboets folkbokföringsadress. Om efterlevande make/maka finns och är kund hos oss skickar vi även ut engamgemangsbesked till den personen.

Vi kan också skicka ut engagemangsbeskedet till dödsbodelägare, då behöver dödsbodelägaren identifiera sig med BankID samt skicka in ett dödsfallsintyg.

När vi får uppdatering från folkbokföringsregistret om att en av våra kunder har avlidit skickar vi ut ett så kallat engagemangsbesked. I beskedet framgår uppgifter om den avlidnes eventuella lån och sparkonton per dödsdagen. Engagemangsbeskedet skickas till dödsboets folkbokföringsadress. Om efterlevande make/maka finns och är kund hos oss skickar vi även ut engamgemangsbesked till den personen.

Vi kan också skicka ut engagemangsbeskedet till dödsbodelägare, då behöver dödsbodelägaren identifiera sig med BankID samt skicka in ett dödsfallsintyg.

Vad finns det för alternativ till Kivra?

Här ser du vilken post du får från Skatteverket i din digitala brevlåda:

*  OBS! Grundbesluten om skatterna samt avgifterna vid försenad betalning skickas från Transportstyrelsen. Skatteverket hanterar omprövningar, överklaganden, anstånd, befrielser, m.m.

Vem är ägare till Kivra?

Kivra är en plats där du kan samla dina viktigheter. Brev, fakturor, kvitton och annat – som du annars hade haft i pärmar, byxfickor eller i olika pappershögar. Säkert, tillgängligt och bra för miljön. Kivra ägs av 41an Invest (Karl-Johan Persson och Stefan Krook), FAM (Wallenbergstiftelserna), styrelse och personal. Läs mer på kivra.se

Varför kan jag inte logga in på min Myndighetspost?

Min myndighetspost är statens digitala brevlåda för tjänsten Mina meddelanden. Min myndighetspost är en brevlåda för dig som bara vill ha meddelanden från myndigheter och kommuner ‑ inte från privat sektor ‑ samlat i din digitala brevlåda. Även företag som vill ta emot post från myndigheter digitalt väljer den här brevlådan.

Med brevlådan Min myndighetspost läser du din post från myndigheter och kommuner både på datorn, läsplattan och mobilen.  Min myndighetspost är säker till skillnad från vanlig e-post eftersom du läser meddelanden genom att logga in med din e‑legitimation, t ex BankID. Du kan välja att bli aviserad via e‑post och sms när du får nya meddelanden.

Finns det en app för min Myndighetspost?

Vart tog den där blanketten vägen? Slipp undra! Du vet väl att massa myndigheter skickar i Kivra? Få post från Skatteverket, Försäkringskassan och många fler i en och samma app.

Glöm borttappade blanketter och kuvert som kommer fel. Nu blir det enklare att hålla koll på papper, beslut och inbetalningar. När du skaffar Kivra hamnar din myndighetspost på ett och samma ställe. Du vet direkt när nåt viktigt dimper ner, och läser posten när och var du vill. Dessutom är det säkrare än papperspost – tack vare BankID kommer ingen obehörig åt dina grejer.

Hur ansluter man sig till Kivra?

Kivra grundades i Stockholm 2011. Idén var att med digital post göra det enklare både för de som skickar och tar emot post. Och samtidigt bidra till en mer hållbar värld.

De senaste åtta åren har vi gått från att erbjuda en digital brevlåda till mer än så. Fakturabetalning, digital signering, inskanning av post, enklare bokföring och digitala kvitton är några av våra tjänster. Och nya funktioner utvecklas löpande. Målsättningen är fortfarande densamma. Att skapa smidiga och hållbara lösningar som alla tjänar på.

Våra värderingar är viktiga för oss. Hållbarhet är själva grunden för Kivra. Utöver att alltid arbeta med hållbara och miljövänliga alternativ, strävar vi också alltid efter lösningar som gör alla parter till vinnare. Vi kallar det “happy-happy”-lösningar. Alla parter ska tjäna på affären. Vi, våra kunder och partners, samt förstås miljön.

Vi tror också på att när vi arbetar tillsammans är vi starkare. Vi kallar det “teamovation”. Att vi gemensamt jobbar för att skapa och utmana inför framtiden, för att behålla och utveckla en hållbar och säker digital infrastruktur.

Fem miljoner svenskar använder Kivra – av tre enkla skäl.

Varför har jag inte fått min post?

Här hittar du frågor och svar om utdelning av post. Klicka på frågan för att se svaret.

Varför händer det att jag får mina grannars post eller att brev till mig inte kommer fram?

Vill inte få räkningar i Kivra?

Ingen blir glad av ett långt OCR-nummer. Den goda nyheten är att du smidigt betalar dina räkningar hos oss. Det går fort och du får full koll på dina betalningar.

Varje vecka sluter nya företag och myndigheter upp vid vår sida. När du skaffar Kivra blir hallmattan betydligt tommare.

Hur gör man för att slippa Kivra?

PC för alla om hur du slipper tråkpostenDessutom har de en fin-fin guide på hur du kan använda Kivra på bästa sätt. Visste du till exempel att du kan samla privata dokument i Kivra?

pcforalla.idg.se

Vad tjänar Kivra pengar på?

Haj alla mina kära vänner!I den här inlärning video jag har berättat de viktiga säker av Kivra appen som ni kanske inte upplevt ännu och ni vill veta bland annat att hur man ledda ner appen, betala inräkningar, få kvitto i Kivra och även ladda upp nya dokument från din egen dator. Hoppas att ni kunna lära dessa säker som jag förklarat för er. anledning som spelade den här videon många av mina kompisar har haft problem med Kivra. Om ni tycker den här videon är intressanta, så vänligen dela ut med era vänner och be de att prenumerera min YouTube-Kanal för att få ytterligare videon. Med vänliga hälsningar  Kabir Rahimi

Vad är Kivra förkortning av?

Kivra grundades i Stockholm 2011. Idén var att med digital post göra det enklare både för de som skickar och tar emot post. Och samtidigt bidra till en mer hållbar värld.

De senaste åtta åren har vi gått från att erbjuda en digital brevlåda till mer än så. Fakturabetalning, digital signering, inskanning av post, enklare bokföring och digitala kvitton är några av våra tjänster. Och nya funktioner utvecklas löpande. Målsättningen är fortfarande densamma. Att skapa smidiga och hållbara lösningar som alla tjänar på.

Våra värderingar är viktiga för oss. Hållbarhet är själva grunden för Kivra. Utöver att alltid arbeta med hållbara och miljövänliga alternativ, strävar vi också alltid efter lösningar som gör alla parter till vinnare. Vi kallar det “happy-happy”-lösningar. Alla parter ska tjäna på affären. Vi, våra kunder och partners, samt förstås miljön.

Vi tror också på att när vi arbetar tillsammans är vi starkare. Vi kallar det “teamovation”. Att vi gemensamt jobbar för att skapa och utmana inför framtiden, för att behålla och utveckla en hållbar och säker digital infrastruktur.

Fem miljoner svenskar använder Kivra – av tre enkla skäl.