:

Kan man maila in deklarationen?

Innehållsförteckning:

  1. Kan man maila in deklarationen?
  2. Kan man skicka mail till Skatteverket?
  3. Hur får man kontakt med Skatteverket?
  4. Kan man chatta med Skatteverket?
  5. Vad ska skickas in till Skatteverket?
  6. Kan man skicka PDF till Skatteverket?
  7. Vart skickar man Pappersdeklarationen?
  8. Kan man skicka pdf till Skatteverket?
  9. Hur vet man att deklarationen kommit in?
  10. Vad gör jag om jag inte fått min deklaration?
  11. Kan Skatteverket se mitt konto?
  12. Hur lång tid tar det för Skatteverket att svara?
  13. Hur skickar jag dokument?
  14. Hur skickar man PDF fil på mail?
  15. Kan man lämna deklarationen direkt till Skatteverket?

Kan man maila in deklarationen?

Inkomsdeklarationen kan lämnas in vid Skatteverkets servicekontor i Kommunhuset, Ljusdal.

Karta och vägbeskrivning (Norra Järnvägsgatan 21 (Kommunhuset) LjusdalKarta och vägbeskrivning på eniro.se

När ska deklarationen vara inlämnad?Se Skatteverkets information om detta

Kan man skicka mail till Skatteverket?

Den samtalsförmedlande tjänsten Bildtelefoni.net möjliggör för personer som använder svenskt teckenspråk och personer som använder svenskt tal att ringa till varandra. Dessutom kan två eller flera personer som befinner sig på samma plats få samtal distanstolkade. Tjänsten har öppet dygnet runt, året runt och är kostnadsfri.

Hur får man kontakt med Skatteverket?

Den samtalsförmedlande tjänsten Bildtelefoni.net möjliggör för personer som använder svenskt teckenspråk och personer som använder svenskt tal att ringa till varandra. Dessutom kan två eller flera personer som befinner sig på samma plats få samtal distanstolkade. Tjänsten har öppet dygnet runt, året runt och är kostnadsfri.

Kan man chatta med Skatteverket?

If you have a Facebook account, you can manage how different data is used to personalise ads with these tools.

Ad settings

Vad ska skickas in till Skatteverket?

När du postar deklarationen behöver du ha ett frimärke på kuvertet. Posta din deklaration tillsammans med eventuella bilagor till adressen:

Kan man skicka PDF till Skatteverket?

Alla deklarationsuppgifter för Inkomstdeklaration 1 och 2, det vill säga första sidan, bilagor och övriga upplysningar, kan lämnas i e-tjänsten Filöverföring. Deklarationen skrivs sedan under på Mina sidor av kunden, behörig firmatecknare eller deklarationsombud. Läs mer om tjänsten här:

Filerna ska följa det tekniska format som framgår av broschyren Information om filöverföring av Inkomstdeklaration 1 och 2 samt bilagor och fritextbrev till Inkomstdeklaration 1, 2, 3 och 4 (SKV 269).

Vart skickar man Pappersdeklarationen?

När du postar deklarationen behöver du ha ett frimärke på kuvertet. Posta din deklaration tillsammans med eventuella bilagor till adressen:

Kan man skicka pdf till Skatteverket?

Alla deklarationsuppgifter för Inkomstdeklaration 1 och 2, det vill säga första sidan, bilagor och övriga upplysningar, kan lämnas i e-tjänsten Filöverföring. Deklarationen skrivs sedan under på Mina sidor av kunden, behörig firmatecknare eller deklarationsombud. Läs mer om tjänsten här:

Filerna ska följa det tekniska format som framgår av broschyren Information om filöverföring av Inkomstdeklaration 1 och 2 samt bilagor och fritextbrev till Inkomstdeklaration 1, 2, 3 och 4 (SKV 269).

Hur vet man att deklarationen kommit in?

När ska deklarationen lämnas in?Senast den 2 maj. Den 31 maj 2011 om du bor utomlands.

Var och när kan jag lämna min deklarationsblankett?Du kan deklarera via Internet, mobil, sms eller telefon.

Vad gör jag om jag inte fått min deklaration?

Skatteverket skickar ut en deklaration till dig som ska deklarera. Om du har en digital brevlåda får du ingen pappersdeklaration. Deklarationen skickas i stället till din digitala brevlåda. Har du ingen digital brevlåda får du deklarationen med posten senast den 15 april.

I vissa fall ska du deklarera även om du inte har fått någon deklaration. Om du är osäker kan du läsa om när du ska deklarera på sidan Vem ska deklarera.

Kan Skatteverket se mitt konto?

När du har ett mottagande bankkonto registrerat, oavsett om det är ett svenskt eller utländskt bankkonto, kan du alltid begära utbetalning i e-tjänsten Skattekonto. Du kan även kontakta Skatteupplysningen eller ett Servicekontor för att begära utbetalning av överskottet. Tänk på att samtidigt be om hjälp av Skatteupplysningen eller Servicekontoret att anmäla ett mottagande konto, så att du får dina pengar direkt på kontot nästa år.

Om du vill ha utbetalat till ett bankkonto, men inte kan anmäla det som ett mottagande bankkonto, kan du begära utbetalning via brev till Skatteverket. Nedan ser du vilka handlingar du måste skicka in för att du ska få ditt överskott utbetalat till bankkontot.

Om du inte tar ut överskottet, och inget annat än ränta registreras på kontot i tio år, tillfaller beloppet staten i februari det elfte året. Registreras något på skattekontot, till exempel en ny inbetalning, startar en ny tioårsperiod efter detta datum.

Hur lång tid tar det för Skatteverket att svara?

Du som har e-legitimation kan anmäla kontonummer på något av dessa sätt:

  • på Mina sidor
  • i e-tjänsten Skattekonto
  • i samband med att du deklarerar i e-tjänsten Inkomstdeklaration 1 eller appen Skatteverket. Om du redan har deklarerat kan du anmäla ditt bankkonto på Mina sidor eller i e-tjänsten Skattekonto.

Du hittar mer information om hur du anmäler ett konto i en utländsk bank på sidan Anmäla konto:

Hur skickar jag dokument?

Skicka in ett dokument i Word-format är helt enkelt en fråga om att se till att dokumentet sparas i rätt Word-format om så behövs och sedan följa de nödvändiga stegen för att få det till den som begär det Word-dokument . Om du skickar den via e-post eller annan webbsida , spara den i Word-format , antingen " Word 2007 " eller " Word 97 till 2003 " på begäran av bolaget . Instruktioner 1

Avsluta ditt dokument genom att göra en slutlig redigering av det , se till att det inte finns några stavfel eller grammatiska fel . 2

Hur skickar man PDF fil på mail?

  • Klicka > Dela och välj sedan något av följande alternativ:

    Obs!:  Alternativen som visas varierar beroende på vilket Office-program du använder.

    • Ladda upp till OneDrive    Laddar upp filen till ditt OneDrive-konto, där du sedan kan dela via en direktlänk eller ett e-postmeddelande.

    • Bifoga en kopia i stället    Välj att bifoga en fil i ett e-postmeddelande eller bifoga en PDF-fil av filen.

  • Skriv mottagarnas alias, ändra texten på ämnesraden och meddelandetexten efter behov och klicka på Skicka.

  • Om du använder Excel, Publisher eller Word kan du skicka filen som det faktiska innehållet i e-postmeddelandet – inte som en bifogad fil. Om du vill göra det måste du först lägga till kommandot Skicka till e-postmottagare i verktygsfältet Snabbåtkomst. I Anpassa verktygsfältet Snabbåtkomst finns information om hur du lägger till kommandon.

    Kan man lämna deklarationen direkt till Skatteverket?

    Den som vill skicka sin pappersdeklaration till Skatteverket med post, vilket för de flesta är närmast, ska använda adressen som framgår på deklarationen. Då kommer deklarationen rätt direkt och skannas in och hanteras sedan automatiserat i Skatteverkets system.